Probleme mit mailcow und Google

  • Ich wollte eine Email von mailcow zu Google senden und dann kam das:


    This is the mail system at host mail.partnerteamspeak.de.

    I'm sorry to have to inform you that your message could not

    be delivered to one or more recipients. It's attached below.

    For further assistance, please send mail to postmaster.

    If you do so, please include this problem report. You can

    delete your own text from the attached returned message.

    The mail system

    <partnerteamspeak@gmail.com>: host

    gmail-smtp-in.l.google.com[2a00:1450:400c:c00::1b] said: 550-5.7.1

    [2a01:367:c204::70f:5a96] Our system has detected that this message

    550-5.7.1 does not meet IPv6 sending guidelines regarding PTR records and

    550-5.7.1 authentication. Please review 550-5.7.1

    https://support.google.com/mail/?p=IPv6AuthError for more information 550

    5.7.1 . q6si14871738wma.72 - gsmtp (in reply to end of DATA command)


    Reporting-MTA: dns; mail.partnerteamspeak.de

    X-Postfix-Queue-ID: A09A211CE5B

    X-Postfix-Sender: rfc822; info@partnerteamspeak.de

    Arrival-Date: Tue, 25 Dec 2018 13:25:44 +0100 (CET)

    Final-Recipient: rfc822; partnerteamspeak@gmail.com

    Original-Recipient: rfc822;partnerteamspeak@gmail.com

    Action: failed

    Status: 5.7.1

    Remote-MTA: dns; gmail-smtp-in.l.google.com

    Diagnostic-Code: smtp; 550-5.7.1 [2a01:367:c204::70f:5a96] Our system has

    detected that this message 550-5.7.1 does not meet IPv6 sending guidelines

    regarding PTR records and 550-5.7.1 authentication. Please review 550-5.7.1

    https://support.google.com/mail/?p=IPv6AuthError for more information 550

    5.7.1 . q6si14871738wma.72 - gsmtp

  • Xanic ~ Tim

    Hat das Thema freigeschaltet
  • Hallo.

    Es steht alles in der Mail.

    Dir Fehlt ein PTR Record

    Zitat

    550-5.7.1 does not meet IPv6 sending guidelines regarding PTR records and

    550-5.7.1 authentication. Please review 550-5.7.1

    Zuerst brauchst du einen PTR Record. Dieser müsste dann so aussehen:

    Code
    1. 1.0.0.10.in-addr.arpa. 3600 IN PTR example.com.

    (Dafür gibts Generatoren; Google it!)

    Dann öffnest du ein Supportticket und sendest dein Anliegen mit dem Record ab. Alles weiter macht der Support.


    Die dazugehörigen SPF Einträge musst du natührlich auch bei deiner Domain eintragen.

    Mit freundlichen Grüßen